voor geld lenen is het voor de klanten van ABN AMRO niet meer nodig om de deur uit te gaan. Vanaf 28 januari kunnen klanten thuis op de bank vanachter de computer een “persoonlijk” gesprek hebben met de adviseur.
Gemakkelijk geld lenen.
Veel klanten informeren zich op het internet. Voordat ze een geldlening afsluiten kunnen zij toch nog diverse vragen hebben. De ABN AMRO wil deze mensen graag van dienst zijn en verlaagd met de webcam de drempel behoorlijk. In het verleden moest de consument zelf naar de bank. Nu komt de bank de huiskamer in door de webcam.
Eenvoudig en snel antwoorden en zien wie uw adviseur is, is voor veel consumenten een vertrouwd en prettig idee.
Nadeel van het geld lenen bij de ABN AMRO is dat het duur geld lenen is. De tarieven bij ABN AMRO liggen hoger dan bij veel andere tussenpersonen en banken zoals u ook kunt zien als u de diverse rentes met elkaar gaat vergelijken.
Grote verschillen?
Heeft ABN AMRO nu gelijk een grote voorsprong? Het antwoord daarop is eigenlijk simpel. Door het gebruik van een webcam is het niet zo dat ABN AMRO direct een grote voorsprong heeft als u geld wilt gaan lenen. U betaald nog altijd dezelfde (hoge) rente, en als u iets wilt weten kunt u ook gewoon een tussenpersoon of bank bellen. Het grote voordeel van een gespecialiseerde tussenpersoon bellen is dat zij alles weten van kredieten en uw aanvraag bij diverse partijen aan kunnen bieden. Hierdoor ontstaat er voor u een vorm van concurrentie. Zijn er meer banken die u het geld willen verstrekken, dan zullen ze u moeten verleiden met hele goede voorwaarden of een extreem lage rente.
Bijkomend nadeel is dat veel klanten die geld willen gaan lenen juist anoniem willen blijven. En met een webcam heeft u toch weer een gezicht natuurlijk.